Ecco l’articolo per l’offerta di lavoro del Liverpool, sia in italiano che in inglese.
Look at the job’s offer by Liverpool, in italian and english versions.

ITALIAN: Il Liverpool Football Club è alla ricerca di un istruttore fitness e di riabilitazione che sia in grado di progettare, sviluppare e implementare la forze fisica e l’allenamento per i giocatori della prima squadra soggetti a lesioni muscolari. Il candidato contribuirà allo sviluppo continuo di un ambiente ad alto rendimento del Liverpool Football Club. Questo ruolo lavorerà con altri colleghi di fitness, coaching e fisioterapia che coprono tutti gli aspetti della riabilitazione, delle prestazioni, dello sviluppo del fitness e dell’analisi dei giocatori, fornendo revisioni fisiche regolari e definendo obiettivi individuali del giocatore.

Responsabilità:

• Sviluppare forza e potenza di tutti i giocatori infortunati;
  • Creazione di obiettivi di formazione di forza e parametri di riferimento per i giocatori infortunati;
  • Sviluppare e implementare programmi di sviluppo fisico in basse alle linee guida del club;
  • Contribuire alla riabilitazione dei giocatori infortunati mentre lavorano nei parametri impostati dal fisioterapista;
  • Lavorare con i fisioterapisti sullo sviluppo e l’attuazione dei programmi di prevenzione degli infortuni;
  • Mantenere registri di dati accurati e di progettazione e sviluppo di programmi di sviluppo fisico;
  • Collaborare con il personale di Coaching Fitness per aiutare a strutturare e gestire la settimana di allenamento;
  • Elaborare con lo staff fitness e medico un profilo individuale del giocatore;
  • Coordinare la raccolta e l’interpretazione dei dati del monitoraggio del giocatore,
  • Elaborare recensioni / rapporti fisici di 12 settimane e definendo obiettivi individuali del giocatore in linea con le linee guida del club.

Il candidato dovrà avrà una laurea in scienze sportive (o disciplina rilevante) e sono necessari anche una qualifica UKSCA o NSCA. Le qualifiche di coaching di calcio e un minimo di esperienza di lavorare in un ruolo simile in un ambiente di elite sportivo sarebbe vantaggioso. I candidati devono anche avere la capacità di comunicare in modo efficace e comprendere le esigenze di lavorare richieste in un ambiente sportivo professionale.

Previsto contratto full-time di 35 ore settimanale suddivise in 5 giorni di lavoro. L’offerta di lavoro è inserita sul sito internet UKSport cliccando su Job in Sport e inserendo la dicitura Strength & Rehabilitation Fitness Coach sarà possibile inviare la propria candidatura on-line.

ENGLISH: Liverpool Football Club are looking for a Strength & Rehabilitation Fitness Coach who will be able to design, develop and implement appropriate strength and conditioning training for the Club’s injured First Team Players based at the Melwood Training Ground. The job holder will contribute to the ongoing development of a world class high performance environment at Liverpool Football Club. This role will work with other key stakeholders including other Fitness Coaches, Coaching and Physiotherapy colleagues covering all aspects of rehabilitation, performance, player fitness development and analysis by providing regular physical reviews, and setting individual player aims.

Role Accountabilities

Creating strength and power of all injured players

Creating strength training targets and benchmarks for injured players

Developing and implementing physical development programmes in line with Club guidelines

Contributing to the rehabilitation of injured players whilst working within the parameters set by the treating physiotherapist

Working with the Physiotherapists on the development and implementation of injury prevention programmes

Maintaining accurate data records and from this designing and developing physical development programmes

Liaising with the Fitness Coaching staff to help structure and manage the training week

Providing Fitness and Medical staff with individual player physical profiles

Coordinating the collection and interpretation of player monitoring data

Providing 12 week physical reviews / reports and setting individual player aims in line with club guidelines

PERSON:

The successful candidate will hold a post graduate degree in sports science (or relevant discipline) and a strength and conditioning qualification (UKSCA or NSCA) are also required. Football coaching qualifications and a minimum of experience of working in a similar role in an elite sport environment would be advantageous. Applicants must also have the ability to communicate effectively, and have an understanding of the demands of working with elite athletes in a professional sports environment.

TERMS & CONDITIONS:

This is a permanent position, working 35 hours per week on a 5 out of 7 day basis.

CLOSING DATE:

The closing date for applications for this role is 16th June 2017.

LFC is committed to equality and diversity and apply this to our recruitment process. We are also committed to the safety and welfare of children, young people and vulnerable adults, meaning safer recruitment methods are applied (Inc. DBS disclosures) to all appointments with vulnerable groups. The Club expects all staff to share our commitments.